1."ПУСТОЩІ та ХУЛІГАНСТВО. ЧИ є ВІДМІННОСТІ?"
Чим відрізняються ці
два поняття: пустощі і хуліганство?
Хуліганство - грубе порушення
громадського порядку, що виражає явну неповагу до суспільства, що
супроводжується застосуванням насильства до громадян, або загрозою його
застосування, а по-різному знищенням або пошкодженням чужого майна.
Дрібне хуліганство - нецензурна лайка в
громадських місцях, образливе чіпляння до громадян або інші дії, що порушують
громадський порядок і спокій
«Тлумачний словник української мови» Ожегова С.І. пояснює слово
«хуліганство» так: «Хуліганство - поведінка, яке виявляє явну неповагу до суспільства,
гідності людини, крайнє безчинство».
Хуліганство - одне з найбільш поширених злочинів. Його особлива небезпека
полягає в тому, що часто хуліганство призводить до скоєння інших, більш тяжких
злочинів.
Говорячи про хуліганство, не можна не згадати про вандалізм.
Вандалізм - осквернення будівель або інших споруд, псування майна в
громадських місцях.
Слово «пустощі» «Тлумачний словник української мови» Ожегова С.І. пояснює
так:
витівка - весела, кумедна витівка. Пустувати - балуватися, гратися, чинити
свавілля.
Перевіримо, як ви ці поняття можете співвіднести з вчинками ваших дітей. Що
ви бачите в їх вчинках: пустощі, хуліганство або вандалізм?
1. Учень на уроці голосно заспівав
2. В автобусі м'які сидіння порізані
ножем.
3 Учні - старшокласники, розмовляючи
один з одним, використовують нецензурні вирази,
4. Школярі розкидали пісок, який їх
сусід привіз для виконання будівельних робіт і не встиг перенести у двір.
5. Учні 6 класу розмалювали роботи
учасників гуртка художньої творчості, виставлені в рекреації школи.
6. Ні зміні п'ятикласники, граючи в
квача, розбили скло.
7. Учень 7 класу розбив скло в кабінеті
історії, тому що не згоден з оцінкою, виставленою учителем.
8. Вирізання ножем на партах.
9. Викручування болтів з меблів,
приведення її у непридатність.
10. Написи на стінах в туалетах.
11. Учень 11 класу розбив плафон,
підкидаючи пенал на перерві.
12. У кабінеті біології учень 6 класу
розбив квітковий горщик. Просто так. Було скучно.
2.Богати на вигадку наші діти. Люблять вони пустувати, не думаючи про те,
що їх витівки переходять часто в розряд хуліганства.
-Дуже часто влаштовують діти бійки, «призначають стрілки», в ході яких
завдають ударів, побої, завдають шкоди здоров'ю потерпілого. Раніше було
прийнято вважати, що серед «руйнівників» і забіяк більше хлопчиків, ніж
дівчаток. У наш час це вже не так. Сьогодні «тендітні створіння» легше
вступають в бійку, ніж хлопчики, а в запалі боротьби між ними принципи «до
першої крові» або «лежачого не б'ють» не спрацьовують ніколи. Незважаючи на те,
що для здійснення серйозного акту вандалізму потрібна неабияка сила, навіть в
цьому дівчинки вже не поступаються хлопцям.
-Люблять наші діти жуйку. Використані залишки розкидають, приклеюють до
меблів, що призводить до псування майна, одягу, взуття оточуючих.
-Своїми раптом виникли захопленнями в витівки діти часто заражають
однокласників, що призводить до масового використання деяких предметів, що
приносять шкоду здоров'ю оточуючих. Таким предметом є рогатка. Замість рогаток
часто використовують розібрані ручки.
-Наступні приклади говорять вже не про нешкідливих «дитячі витівки», нема
про рядових епізодах і заслуговують серйозного розгляду, про притягнення винних
до кримінальної відповідальності.
Вчиняють хуліганські дії діти з використанням лазерних пристроїв.
Направляючи потужний промінь на об'єкти, наприклад, літаки, вони засліплюють в
даному випадку льотчиків, що може привести до краху літаків.
-Діти б'ють скло автомашин, кидають каміння у вікна поїздів. Жертвами таких
витівок стають безвинні люди.
-Існують різні форми дитячого вандалізму. Одна з них - помста, відповідна
реакція на образу чи образу. Як правило, в таких випадках руйнування
відбуваються анонімно, процес знищення або псування майна кривдника приносять
месникові емоційне задоволення і дозволяє вандалові довгий час залишатися
безкарним, так як все відбувається без свідків і участі потерпілого. Часто
образа може виникнути з почуття заздрості або допущеної несправедливості, а
може і взагалі бути уявної. При цьому сам об'єкт руйнування вибирається за
принципом «просто під руку потрапив».
-Люблять діти власноруч виготовляти вибухові пристрої і відчувати їх, що
небезпечно для життя і самих випробувачів, і оточуючих.
Зрозуміле бажання батьків дати своїм дітям засіб захисту від нападу
хуліганів, злочинців. Але, вручаючи газовий балончик, необхідно пояснити, що
використовувати його можна тільки для самооборони і тільки в разі крайньої
необхідності. Ні в якому разі не можна розпорошувати газ жартома, бо можна
завдати серйозної шкоди здоров'ю оточуючих. Газові балончики начинені
речовинами, які в незначних концентраціях викликають подразнення слизових
оболонок очей, верхніх дихальних шляхів, іноді шкірних покривів. Людина, проти
якого застосували балончик, на 5-15 хвилин виходить з ладу. Розпилення аерозолю
прямо в обличчя небезпечно сильним хімічним опіком носоглотки і очей. Газ може
спровокувати приступ у дітей, які страждають алергією або астмою. Були випадки
в школі, коли діти розпилювали в кабінетах, а також в особи учням різного виду
дезодоранти.
-Ми раніше говорили, що хуліганство може супроводжуватися застосуванням
насильства до громадян, або загрозою його застосування.
-А ось про захоплення графітчиків можна посперечатися. Якщо діти
організовано, в спеціально відведених для цього місцях, проводять змагання з
мистецтва розпису на будь-якій поверхні за допомогою балончиків, то це
привертає увагу багатьох перехожих. Але ось розписані стіни будинків і паркани
в будь-якому населеному пункті країни навряд чи порадують дорослої людини.
Швидше за все дії «екстремалів» графітчиків межують зі злочином - псуванням
громадського особистого майна або з вандалізмом.
-Забруднення навколишнього середовища теж відбувається не без участі дітей.
-Що характерно, вчені виявили закономірність: ті, хто здійснював різного
роду акти хуліганства і вандалізму в підлітковому віці, як правило, до 21 року
вже мають солідний «послужний список» - низку приводів в поліцію, постановку на
облік в інспекції у справах неповнолітніх, а то і кримінальний «стаж».
Сьогодні ми згадали не всі витівки і хуліганські витівки дітей, але нам,
батькам і всім працюючим з дітьми, треба пам'ятати, що часто необдумані дії
підлітків призводять їх у колонію.
Артур Шопенгауер говорив: «Дозвілля без духовних занять - загибель для
людини».
Вважається, що однією з причин, чому у дітей виникає бажання щось трощити і
псувати, шукати порозуміння у таких же «дітей вулиць», є напружена обстановка в
сім'ї, коли дитина бачить, що батькам байдуже, як, де і в якій компанії він
проводить вільний час, чим займається.Однак посилені контроль і увага - не
панацея. Надмірна строгість, позбавлення права на самостійність, суворі
покарання за незначні або ненавмисні провини також сприяють зривів у поведінці
підлітка.
Ну, і, звичайно ж, докладайте максимум зусиль, щоб виховати в дітях почуття
відповідальності за сказане і зроблене. Це дуже складно, але необхідно.
Комментариев нет:
Отправить комментарий